Plaukiojantis smagratis

Plaukiojantis smagratis, kokią funkciją jis atlieka?

Plaukiojantis smagratis buvo sukurtas tam, kad automobiliuose su mechanine pavarų dėže sumažintų vibraciją ir garsus, kurie yra sukeliami jungiant pavaras bei sukabinant ratus su varikliu, kai atleidžiamas sankabos pedalas.

Plaukiojantis smagratis priešingai nei paprastas, kuris padarytas iš vientiso metalo lydinio, yra sudarytas iš dviejų dalių- pirminės ir antrinės dalies. Sankaba ir perdavimas nėra tiesiogiai sujungti su apatiniu variklio velenu, o yra sujungti per tam tikrą spyruoklių, sugeriančių smūgius ir vibraciją, sistemą.

Plaukiojančio smagračio viduje, priklausomai nuo gamintojo ir jo konstrukcijos, yra tam tikra amortizavimo sistema ir guolis, kuris sankabos sukabinimo metu absorbuoja garsą, vibraciją ir leidžia švelniau perjungti bėgius, sumažindamas vibraciją ir skleidžiamą garsą. Dažniausiai šios sankabos naudojamos dyzeliniuose varikliuose, kur paprastai bėgiai yra mėtomi didžiausio sukimo momento metu, o kai variklis dirba maksimalia galia, reikia labai švelniai atleisti sankabą, kad nejausti trūkčiojimo, ir važiavimas būtų komfortabilus ir malonus.

Neįprasti garsai užvedant variklį, važiuojant arba išjungiant variklį dažniausiai susiję su galimo dviejų masių smagračio (DMF) gedimu. Tačiau triukšmą iš tikrųjų sukelia kiti šaltiniai, esantys DMF periferijoje.

Pav. 1: Įžeminimas prieš valymą: Prastas kontaktasPav. 2: Įžeminimas po valymo: Geras kontaktas

Galimi nusiskundimai:

  • Variklio užvedimo metu triukšmas (pvz. barškėjimas, tarškėjimas ir t.t.) iš DMF, sankabos, perdavimo srityje.
  • Variklio užvedimo procesas trunka ilgiau nei įprasta.
  • Variklis iš karto po užvedimo nesklandžiai veikia.

Aukštos įtampos kritimas užvedant variklį sukelia elektroninių komponentų gedimą ir generuoja klaidos įrašus atmintyje.

Galimas klaidas sukelia:

  • Baterijos nepakankamai įkrautos, sugadintos arba su defektais.
  • Didelės varžos starterio ir generatoriaus elektros grandinėje.
  • Starteris sugadintas ar pažeistas.

Galimos klaidos sukelia:

Starteris nepasiekia transporto priemonės gamintojo nurodytų (>300 aps/min) apsukų. Dėl mažo sukimosi greičio atsiranda didelės vibracijos dvimasio smagračio (DMF) srityje. Per ilgą laiką šios vibracijos sukelia dvimasio smagračio gedimą.

Galima išeitis:

  • Patikrinkite akumuliatoriaus būklę. Prireikus įkraukite arba pakeiskite akumuliatorių.
  • Patikrinkite elektros jungtis tarp akumuliatoriaus, starterio, generatoriaus ir kėbulo.
  • Prireikus nuvalykite ar pakeiskite elektros jungtis.
  • Priveržkite akumuliatoriaus elektros jungtis ir apsaugokite jas nuo korozijos.
  • Patikrinkite starterio būklę. Prireikus remontuokite ar pakeiskite starterį.

Elektrinių jungčių valymas sumažina įtampos nuostolius ir padidina starterio galingumą. Variklio sukimosi greitis vėl pasiekia transporto priemonės gamintojo nustatytą greitį (> 300 aps./min).

Garsai važiuojant

Pav. 3: Vienas purkštukas užterštas

Galimi nusiskundimai:

  • Drebėjimas arba trūkčiojimas greitėjimo metu esant dideliam variklio apkrovimui.
  • Variklis nesklandžiai veikia.
  • Nepakankamas variklio virpesių slopinimas sukelia triukšmą perdavimo srityje.

Dyzeliniuose varikliuose iškyla problema reguliuojant variklio tuščios eigos apsukas.

Galimos klaidos priežastys:

  • Benzininiai varikliai: klaida mišinio paruošime, uždegimo sistemoje ir kt.
  • Dyzeliniai varikliai: užteršti įpurškimo elementai, klaidos įpurškimo sistemoje ir kt.
  • Važiavimas labai mažomis variklio apsukomis.

Galima išeitis:

  • Pašalinkite gedimus įpurškimo sistemoje.
  • Pašalinkite gedimus uždegimo sistemoje.
  • Patikrinkite programinės įrangos būseną ir prireikus ją atnaujinkite.
  • Vairuoti transporto priemonę pagal transporto priemonės gamintojo naudojimo instrukciją.

Atlikti bandomąjį važiavimą su serviso atstovu nustatant gedimo priežastį.

Pav. 4: Sklendė priklausanti išmetamųjų dujų recirkuliacijos vožtuvui (EGR vožtuvas)

Galimi nusiskundimai:

  • Triukšmas (pvz., drebėjimas arba dundėjimas), kai išjungiamas variklis.
  • Išjungus variklį, trumpas, kietas smūgis iš DMF / sankabos / transmisijos zonos.
  • Drebėjimas ar barškėjimas iš transmisijos zonos.

Galimos klaidos priežastys:

  • Nepakankamas uždarymo sklendės vakuumo spaudimas.
  • Uždarymo sklendė mechaniškai užblokuota.
  • Išmetamųjų dujų recirkuliacijos vožtuvas (EGR vožtuvas) yra įstrigęs arba užsiteršęs.

Nepakankamas oro tiekimo sustabdymas išjungus variklį dar labiau suspaudžia DMF spyruokles. Išjungus variklį didėja vibracija, todėl kyla triukšmas iš transmisijos.

Galima išeitis:

  • Patikrinkite vakuuminę sistemą ir prireikus ją sureguliuokite.
  • Patikrinkite mechanines sudedamąsias dalis, kad jos galėtų laisvai judėti ir veikti, o prireikus jas pakeiskite.

Patikrinkite elektrines uždarymo sklendes ir EGR vožtuvus naudodami tinkamą diagnostikos įrenginį.

Kaip prailginti sankabos su plaukiojančiu smagračiu tarnavimo laiką?

Yra keletas triukų ir niuansų kuriuos žinodami vairuotojai kurių automobiliai turi plaukiojančius smagračius gali prailginti jų tarnavimo laiką. Pamėginsime trumpai duoti keletą patarimų kurie padės atitolinti šį gedimą ir prailginti plaukiojančio smagračio tarnavimo laiką. Visų pirma reikėtų vengti ilgai laikyti sankabą nuspausta, kad ir kaip pavyzdys riedant nuo kalno ar stovint prie šviesoforo, tokiu atveju išvengsite perkaitinto diskatoriaus. Taip pat labai svarbu nesukelti didelių krūvių sukabinimo ir perdavimo slopinimo mechanizmui spaudžiant akseleratorių iki galo ir žaibiškai mėtant pavaras, ypatingai nuo žemų sūkių. Atsargiai vairuoti kai esate pasikrovęs ar galbūt tempiate kitą automobilį, ypatingai venkite didelių apkrovų ir žaibiškų akseleracijų, stenkitės švelniai ir lėtai atleidinėti sankabos pedalą.

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, svetainės funkcionavimo ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus. Juos galite bet kada atšaukti savo interneto naršyklės nustatymuose. Plačiau.

Uždaryti